lördag 12 december 2009

Sanningens minut

Långlistade lördag.

Sanningens minut eller 10 saker om mig själv

Jag har fått awarden:
"You are an awesome girl" från Annika. Tack!

Jag skickar den vidare till tre andra bloggare som jag vill lära känna Molly, Beata och Ulrika.


1. Jag älskar livet. Varje dag för med sig något nytt. Leva livet kom så ska vi leva. Livet får jag spendera tillsammans med min älskade och våra två prinsessor.

2. Jag har aldrig rakat benen. Aldrig. Ett bra arvsanlag från min mamma. Turligen har jag endast några få blonda fjun som dekorerar benen.

3. Jag är en musketör. De övriga två musketörerna är min storebror och min mamma.
Vi är som Athos, Porthos och Aramis. Vi lever enligt mottot "en för alla, alla för en".

4. Jag älskar chips. Jag skulle kunna äta hur mycket som helst. När jag ammade kunde jag under en vecka tömma två stycken megapåsar själv. Mums! Min vikt på 47 kg hölls stadigt. Godis äter jag däremot INTE. Det är för sött i min mun.

5. Jag trivs med att laga mat. Maten skall vara av hög kvalité, inhemsk (helst ekologisk) och färsk. Absolut inget halvfabrikat eller E tillsatser.

6. Jag stortrivs med att vara ensam. Utan att lida av torgskräck, uppskattar jag att få rå om mig själv i tystnad utan att ständigt bli avbruten.

7. Jag fascineras av människor. Jag studerar människors kroppsspråk, det som de utstrålar i sin tystnad. Att "läsa" mellan raderna är mera väsentligt för mig än det som blir ordagrannt sagt.

8. Jag har skrivit ett läromedel i finska för nyböjare hösten 2008. En intensiv och inspirerande period i samarbete med en underbar kompanjon. Tack för bollplanket! I och med detta kom jag närmare mitt beslut -inte fortsätta att arbeta som klasslärare.

9. Jag sänder nästa vecka in min första författade och illustrerade barnbok. Råkopior av boken kommer mina närmaste att få lagom till jul.

10. Jag tycker om utmaningar. Min hjärna är full av ideér. Speciellt nattetid eller efter en meditation bubblar inspirationen fram. Ingenting är omöjligt. Det som kan förefalla omöjligt är att mellan varven dämpa mig och inte låta fötterna sväva ovanom marken.

+ Yoga finns i mitt liv dygnet runt...för den som lyckats missa den informationen.


Be light unto yourself.
Rely upon yourself.
Do not depend on anyone else.

-Buddha

5 kommentarer:

  1. Jag känner igen dej :) och får samtidigt veta nya saker om dej. Roligt!

    Nummer 9!! En egen barnbok! Fantastiskt! Ser med spänning framemot att få veta mer och framförallt se resultatet sedan. Lycka till!!

    Njut i advent!
    Kram!!

    SvaraRadera
  2. Åh Sue, va spännande saker du delar med dig! Så härligt att lära känna varandra lite mer :) Barnbok, jag blir imponerad och glad! Ha en skön lucia! kram

    SvaraRadera
  3. tack för utmaningen. jag ska klura på den, är ju jättesvårt att komma på saker tycker jag :O

    hoppas att allt är bra med dig. har det lussats något hemma hos dig?:)

    ha en underbar luciadag! kramkram

    SvaraRadera
  4. Wow säger jag också. En barnbok! Vad kul, ser verkligen fram emot att få kika i den. Spännande! Ha det gott där på andra sidan klotet! H. Malin

    SvaraRadera