måndag 11 juli 2011

Thank you Japan

Matsudaya Monday.
Because of the love for this country and its amazing culture, our family decided to spend a night at the Matsudaya Hotel in Yamaguchi. A unique way to say Sayonara and Arigatou gosaimasu to our passion for everything that Japan stands for;









Ryokan

























Japanese garden










Stone lanterns, fishes and ponds












Bonsai














Shrine


















Tea ceremony












Ikebana


















Yukata and kimono

















Onsen (both outdoor foot onsen and three onsens inside the ryokan) indoor Yukatas and last but not least the FOOD.









Origami















food (our Dinner)











A ryokan that provides you with a private guide to the true aesthetics of Japan.

6 kommentarer:

  1. Vilken underbar avslutning av er vistelse i Japan.
    Vi är glada över att få er hem igen :)

    SvaraRadera
  2. Åh vilken perfekt avslutning för er. Kram och trevlig resa hem!

    SvaraRadera
  3. Det kallar jag ett värdigt avslut...!
    KRAM och välkomna till nordligare breddgrader!

    SvaraRadera
  4. hej sue!
    hoppas att allt är bra med dig och din familj!? jag har bytt tillbaka till min gamla blogg, saknade den för mkt kände jag.

    du får ha en bra dag! ta hand om dig! tänker på dig! kramar molly

    SvaraRadera
  5. hej sue!
    hoppas att du och din familj har en bra sommar? här skiner solen för fullt, vilket är härligt efter en kall och snörik vinter.

    sv: lasagnen kan verkligen rekommenderas.

    du får ha en fortsatt bra dag! kram

    SvaraRadera
  6. sv: jag ska tänka på saken ;) jag tycker mejlen också är då jag har kontakt med mina vänner via den :)

    ta hand om dig! kramar

    SvaraRadera