tisdag 28 september 2010

Het födelsenatt

Tårtiga tisdag.
365 dagar går snabbt när man har roligt. Min första dag som 35-åring går under titeln HET. Jag önskar att jag för alltid kommer att ha lika soliga ögon som Yngstingens avbild av mig.

Idag har det varit hett med 26 grader ute och 39 grader inne från ett 4-årigt levande element. Telefonen har dessutom gått het hela eftermiddagen. Tack för alla samtal, livskvalitén höjs i gott sällskap.

Wabi Sabi, den japanska livsfilosofins motto tilltalar mig:

"nothing lasts,

nothing is finished,

and nothing is perfect."

Nuet är det som vi har. Med kunskapen från det som varit kan vi välja hur vi vill leva idag.

Som 20-åring har vi löst världsgåtan,

Som 30-åring börjar vi fundera över den.

Som 40-åring finner vi den olöslig.

Vilken styrka att vi lär oss så länge vi lever.





11 kommentarer:

  1. Grattis i efterskott på födelsedagen! :) kramkram

    SvaraRadera
  2. Försenade gratulationer på födelsedagen! Tidskillnaden gör att en åldring som jag inte riktigt hinner med att gratulera på rätt dag längre. Många lärorika år ska vi hoppas att vi alla har framför oss ännu. Hoppas 4-åringen kryar på sig och får lite normalare temperatur snart!

    Kramar från Svägerskan

    SvaraRadera
  3. En stor födelsedagskram från oss alla!!! <3

    SvaraRadera
  4. Försent grattis och bamsekramen från mig!

    SvaraRadera
  5. Kramis och Grattis i efterskott!

    SvaraRadera
  6. 35-åringen tackar för hurraropen!

    SvaraRadera
  7. Stort Grattis i efterskott!

    SvaraRadera
  8. Hej hej!
    Grattis i efterskott! Vilka ord, så kloka tar de till mig och sparar dem i mitt hjärta.

    Kram!
    /V

    SvaraRadera
  9. STORT grattis så här i efterskott!

    "Det finns tjejer som är 85 och tanter som är 26!
    Tjejer dör aldrig nyfikna. De ångrar aldrig något de gjort. Bara det som de aldrig hann med."

    Kramiz Gunda

    SvaraRadera
  10. Grattis riktigt i efterskott från oss!

    SvaraRadera