söndag 27 december 2009

Midosuji

Ståtliga söndag.

Igår kväll tittade jag och min Älskade på filmen "Flickan som lekte med elden". Min Älskling har redan läst hela Larssons trilogi, men inte jag. En bok har sina fördelen med att beskriva detaljerna som alla gånger inte framkommer i filmen. Vi båda är lika stormförtjusta i denna film liksom i Män som hatar kvinnor. Nu gäller det att förbrilt vänta på att trilogins sista del Luftslottet som sprängdes kommer ut som DVD.



När kvällsmörkret föll 17:15 styrde vår familj till Midosuji i centrala Osaka. Vi kom inte för att beskåda alla bilarna som trängdes på den enkelriktade 7-filade gatan. Vår kvällspromenad var ämnad till att beundra den upplysta allén. Träd efter träd är dekorerat med ljus från roten upp till trädkronan. Kilometersvis står träden i parad upplysta endera i gult, blått eller rosa.






Finns det ingen trädstam så dekoreras hela barrträdet.













Finns det inga barr så dekorerar man plåten.
Inte bara fram i från.












Alla bilens profiler ska upplysas.













Nämnde jag att vi var i Midosuji? Jag menade att vi besökte Värmland i kväll.

Värmland är ett café.

3 kommentarer:

  1. hej!
    ett litet tips angående stieg larsson triologin...jag lyssnade på alla böckerna som ljudbok. perfekt sätt att ge sig själv en stund där man totalt kan drömma sig bort i fantasin. jag lyssnade varje pendeltågsresa och varje morgon promenad. fantastiskt!

    SvaraRadera
  2. Värmland, inte så längt från mig alltså :)
    Vilka belysningsmästare! Låter sagolikt.

    SvaraRadera
  3. Tack för tipset! Da Vinci Koden lyssnade jag på innan det var dags att bänka sig i biosalongen.

    SvaraRadera