måndag 5 oktober 2009

Girlpower

Myspysiga måndag.

Gårdagens soldränkta F1-tävling utbyttes i dag till vinandes kalla vindar. Tyfonerna som härjar ute till havs sprider ett ordentlig kyligt lågtryck över Osaka. Att termometern visade 25 grader på eftermiddagen kunde jag knappt tro.

Alla husets ventilationsapparater har jag stängt av. Min sommarskrud fick utbytas till jeans, tröja och sockor. Konstig känsla. Fötterna kändes ihopklämda efter månader av barfotaliv. Min vikt från läkargranskningen tycktes ändå stämma med facit från midjemåttet på jeansen. Jag känner inte mig bekväm med att gå omkring som trendiga ungdomar med jeansen hängandes halvvägs ner på skinkorna. Äldstingens klasskamrater lever i tron att jag är hennes storasyster. Det må räcka för ungdomlighet.

Vi föräldrar från Äldstingens klass hade lunchträff. Ett samkväm för att välkomna oss nya föräldrar samt planera The international fair. Många nya insikter under ett fåtal timmar. Allt från underbart doftande och välsmakande sötpotatiste till rånberättelser i Johannesburg. Vi är minsann ett internationellt familjegäng.

Internationell är min älskade han med idag. En sammankallning av företagsrepresentater från USA, Finland och Japan. Den finländska flaggan har idag fått fortsatt mission. Upphissad till toppen, även om den fysiskt inte är lika synlig som under formulahelgen.

Tillsammans med döttrarna har vi spenderat dagen i girlpower-anda. Vi sänder de varmaste godnattpussar och -kramar till "pappa" i Tokyo. Hoppas du haft en givande mötesdag. Lycka till i morgon med bossarna!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar