lördag 6 juni 2009

Avskedsfest


Lördag innebär vilodag för en yogini, men detta trotsade jag. Eftersom dagsprogrammet redan var invigt för avskedsfest ville jag samla styrka och balans. Jag klev upp och hann yoga i en halv timme innan Äldstingen vakna och kom på morgonkramning. Yngstingen såg allt finurlig ut väl hon satt och titta på Bolibompa i meditationsställning. Yogan smittar av sig.
Dagen blev intensiv med tårtbakning och kalasfixande. Innan gästerna anlände hann jag lägga mig för en stunds avslappning på Shaktimattan. Underbart att dra på sig silkesklänningen och fira med nära och kära. Döttrarna fick bl.a. Nintendo WII, av sin mormor, att leka med i Osaka. Faddrarna öste på med tilläggsspel. Äldstingen fick en ljuvligt turkosfärgad Benetton t-shirt att slita i den japanska hettan. Ännu in på kvällskvisten anlände de sista gästerna. Det kändes bisarrt att ta/ge avskedskramar. Våra vägar skiljs åt för ett tag framöver. Turligt nog finns internet och alla dess tjänster.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar