tisdag 9 juni 2009

Äppelträden blommar

I morse skötte min man om morgonrumban med döttrarna. Själv fick jag koncentrera mig på yogan. Skönt att få fram svetten, känna hur blodcirkulationen kommer igång och kroppen vaknar till liv. Ett leende sätter sig på läpparna och "piggelinhormonerna" sprider sig från topp till tå.
Frukost njöt vi ute med en dusch av morgonsolen. Humlorna surrade i rabatten, döttrarna sprang barfota i morgondaggen och äppelträden blommar. Den sista morgonen som familjen är samlad i Finland.
Dagen förlöpte med tandläkarbesök och de sista byråkratiska samtalen inför avfärd.
Döttrarna är vana med att pappa drar i väg med kappsäcken. Uppemot 20 gånger har han besökt Japan, men denna gång för att stanna i två år. Vi tog farväl av varandra för att på midsommar igen samlas som familj på andra sidan jordklotet.
I kväll hade jag möjlighet att ensam delta i en tillställning med min mor. Vi blev bjudna på läcker mat och vin ute till havs. Musikerna sjöng vackra engelska ballader och avslutade med "Sommaren är kort". Kvällen var fulländad.
Nu ligger döttrarna bredvid mig i vår stora säng och sover sött. Mitt hjärta utstrålar värme och frid.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar