torsdag 18 juni 2009

Anhängare på magen

Yogamorgon utan matta. Huset ekar tomt och jag försöker yoga på bara golvet tills jag återförenas med mattan i Osaka. För bekvämlighetens skull uteblev de sittande övningarna. Från tisdagens sommaryoga fick jag nya ide'er på asanas att utöva på morgonen när kroppen ännu är stel och inte vrider sig i vilken asana som helst. Lagom tills jag låg i dödmans-ställningen fick jag Yngstingen som anhängare på magen. Där låg hon och klamrade sig fast och lyssnade på min andning...och somnade om. Urgulligt!
Medan de flesta storhandlar idag inför midsommarhelgen gör vi det motsatta. Innehållet i vårt kylskåp kan jämföras med en fattig studerandes. Vi flickor blev bjudna på lunch av mormor. Det blev vietnamesiskt. Äldstingen är en beundrare av bambuskott och friterad brolier.
På eftermiddagen jublade döttrarna när de fick lov att äta så många glasspinnar de orkar när frysen frostades ur.
Härligt att få ha en lite lugnare dag efter allt packande. Jag satt på terassen och strålade i kapp med solen...och smaskade i mig det sista av tofuglassen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar