torsdag 11 juni 2009

Luftrengörare

I morse fick jag ligga och filosofera med Äldstingen. Hon undra bl.a. vilken färg isbjörnarnas bajs är? och hur flugorna hålls fast i taket? Yngstingen rullade ut yogamattan och visa hur man står i Samasthitih. Till ljudet av legobyggande utövades yoga i morse.
Agendan för dagen var lunch med mormor, besök vid försäkringsbolaget, inhandlande av diverse flyttartiklar och apoteksvaror.
Vårt hem ser för tillfället ut som ett kaos, men i mina ögon, ett organiserat kaos. En vecka kvar tills flyttfirman anländer. Turligt nog har min ekovän lovat sälja våra onödiga tingester på loppmarknaden. Det innebär ett projekt mindre att tänka på för min del.
Min man ringde och berättade att han gjort sin första Osaka-tabbe. Vid affären trodde han sig köpa handtvål, men kom hem med en luftrengörare. Huset doftar i alla fall gott när vi flickor anländer.
Äldstingen har haft sin dagiskompis på besök. I timmar har de pysslat och fejat, sprungit ute i störtregnet samt haft förlossning i sovkammaren. För dockorna ordnades kalas med kokosbollar, vattenmelon och naturligtvis glass.
I kväll torde sömnen komma lekandes lätt för oss alla.

2 kommentarer:

  1. Tack för att du kommenterade hos mig , så jag hittade till din blogg.
    Vad fin den är. Så roligt med alla yogisar som möts så här!
    Har du varit på Mudita?
    /Anna

    SvaraRadera
  2. Välkommen annayoga, du är den första som skrivit en kommentar hos mig!
    Visst är det fenomenalt att vi yogaintresserade har möjlighet att hålla kontakt oberoende geografisk placering på världskartan.
    Mudita har jag inte varit på...ännu, men du sådde ett intresse hos mig med din makabra beskrivning. Tack igen för infon!

    SvaraRadera