måndag 8 juni 2009

Förändringarnas vindar

Yngstingen är uppfödd med att mamma yogar. När hon lärde sig prata och folk frågade henne: Vad heter din mamma? Svarade Yngstingen rappt: Yoga.
Förbryllade stod döttrarna i morse och undra varför mamma mediterar och inte yogar. Yngstingen rullade t.o.m. ut yogamattan i sängen och inbjöd till yoga.
Det positiva med sommarlov är att klockan inte jagar oss. Trots det är varje minut välinvesterad under de sista dagarna i Finland. Dagen har döttrarna spenderat tillsammans med farmor och farfar. Själv har jag haft en sista träff med en person som betyder mycket för mig. Det är en rikedom att ha en vän som orkar stötta i med- och motgångar samt ständigt har tid att lyssna. Tusen tack för att du finns! På väggen hos min "mentor" finns ett citat av Mark Levengood:

När förändringarnas vindar blåser
bygger en del vindskydd, andra bygger väderkvarnar.

I kväll var vädret soligt och varmt under qigongträningarna. Jag känner att allt det praktiska kring flyttandet har skapat blockeringar i mig för att energin ska flöda fritt. Nu gäller det att öva qigong intensivare för att energin inte ska ebba ut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar