tisdag 16 juni 2009

Sommaryoga

Telefonen väckte mig i morse. Flyttfirman meddelade att de kommer en dag tidigare än planerat d.v.s. i morgon. Yrvaken traska jag runt i huset och gjorde en snabb översikt över vad som ännu bör fixas inför flytten. Morgonyogandet tog siesta eftersom kvällen är bokad för sommaryoga.
Ensam satt jag och åt frukost. Konstigt att ha hela huset för sig själv. Gott var det att i lugn och ro få mumsa i mig kokos-bananplättar med vattenmelon.
Om jag skulle ha en stegräknare hade toppsteg registrerats idag. In och ut från rum till rum. Från ena ändan av huset till den andra. Fram och tillbakas. En ny trend för veckotidningarna att briljera med: Kom i form-flytta ofta!
Sommaryogan var suveränt bra. Precis vad min kropp behövde. Jag och min matta-inget annat. Ingen annan "sportform" är så egoinriktad som yogan. Allt runtomkring tappar betydelse när fokus ligger på andningen och asanas. Ingen tävling, jämförelse eller uppvisning.
Döttrarna anlände efter ett dygn med mormor. Skönt att de varit borta denna hektiska dag, men skönast är i alla fall att få hem dem och krypa ner i sängen tätt intill varandra.

1 kommentar:

  1. Åh, du äter också bananplättar :) Jag älskar såna! Men med kokos har jag inte testat, ska sätta med det nästa gång jag tar fram plättpannan!
    Ha det gott bland flyttlådor och packning!

    SvaraRadera