torsdag 4 juni 2009

Nyvaknade tulpaner

I morse lyckades jag öva yoga i dryga 30 minuter förrän Yngstingen vakna och ropa på MAMMA. Det känns mäktigt att vara fokuserad på ujjay-andningen samtidigt som ögonen vilar på nyvaknade tulpaner i rabatten.
Förmiddagen gick åt till att packa. Det är minsann en utmaning att plocka med sig det viktigaste som behövs för en utlandsskommendering. Om två veckor ska allt vara packat och klart när flyttfirman invaderar huset. På midsommardagen lyfter flyget och tar oss till andra sidan jordklotet. I två år kommer vi att titulera oss Osakabor.
Eftermiddagen spendera jag i simhallen plaskandes med döttrarna och deras kompis. Härligt att se barnens ögon tindra samtidigt som vemod sprider sig i mitt hjärta. Snart skiljs vännerna åt.
Efter middagen filosoferar jag med min man över en mugg med japanskt grönt te. Denna stund är gyllene i vår vardag.
Shaktimattan kallar för en stunds avkoppling.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar