fredag 5 juni 2009

Ekologisk rucola

Morgonens ashtanga delades upp i två delar. En stillsam yogastund tills Yngstingen vakna och ville ha VATTEN. Yogandet fortsattes med bakgrundsljud från Bolibompa. Väl jag står på mattan och andningen flyter är fokus på asanas och ljudet runt mig tynas bort.
Temperaturen visade endast 7' grader i dag och vi beslöt att elda i spisen. Härligt att sitta och mysa framför brasan, lyssna till sprakande ved, se eldlågorna smeka varandra och känna hur doften sprider sig i huset. Detta scenario får vi endast drömma oss tillbaka väl vi bor i Osaka. Där behövs inga eldstäder.
I dagklubben blev Äldstingen själsvän med en flicka, trots att de pratar olika språk. Denna vänskap har fortsatt mycket positivt eftersom våra familjer har svetsats ihop. På eftermiddagen besökte vi våra "ekovänner". Efter timmar av gemytlig samvaro åkte vi hem med påsar fyllda av ekologiskt odlat rucola, ekblad, spenat och sallad. Hemma njöt jag och min man av salladen toppad med lufttorkad skinka och parmesan. Mums!
Eftersom Äldstingen var på barnkalas lyckades jag få ha hela huset för mig själv i 40 minuter. Minuterna investerade jag i att lyssna på min favorit meditations-cd och öva qigong. Energin flöda kraftigt och alla frågetecken inför flytten fick stiga till sidan.
Familjens fredagsmys består av bastubad och chipsfrossa framför tv:n.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar