söndag 7 juni 2009

Nattfrost

I natt var jag och trösta Yngstingen, som hade en mardröm. Ögonen reagera på den vita frosten som lagt sig på gräsmattan. Brr! Skönt att dra täcket till öronen och fortsätta drömma.
Ingen yogaväckning. Vi hade familjemys och lång frukost med ägg, bacon och färsk ananas samt grönt te. Därefter gav jag mig av till vallokalen för att stämpla valsedlar. Intressant att få se bekanta ansikten ännu en sista gång innan Japan kallar. Döttrarna kom cyklandes till vallokalen för att rösta med sin pappa. Tillsammans körde vi iväg till en examensfest. Helgen har varit extremt inriktad på det sociala. Tungt, men roligt.
Väl vi kom hem kunde jag rulla fram yogamattan. Jag valde att fokusera mig på de stående asanas och avsluta med min absoluta favorit, salamba sarvangasana (huvudstående) innan avslappningen.
I bastun njöt jag och min man av mörk Velkopopovicky och svettade ut den intensiva helgen. Skål!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar