måndag 18 januari 2010

Släpp hästarna fria

Mörbultade måndag.

Vaknade i morse med en fysiskt- som psykiskt mörbultad kropp efter helgens yogastudier. Min filosofilärare har sagt följande visdomsord:

Nothing worthwhile never comes easily.

I yogastudiernas allvar innebär detta i praktiken att 25% kommer under våren att få ett internationellt yogacertificat i handen. Återstående 75% har en värdefull utbildning i bagaget för att gå vidare längs med yogastigen.

För mig är det en lottovinst att få undervisning inom det område mitt hjärta slår starkt för. Yoga titulerar jag inte längre som fritidssysselsättning. Yoga är en livsstil. Nu har jag resten av livet tid att utforska denna livsväg.

Qigongfantasten Tomas Ledin vet vad han sjunder om i Släpp hästarna fria. Speciellt i år har vi all anledning att släppa hästarna fria. I december månad fick vi njuta av fullmånen ovanligt nog två gånger. Enligt den vediska astrologin symboliserar detta kraften från Shakti. 2010 kommer att bli ett kraftfullt år som väcker det feministiska. Släpp hästarna fria och ta emot stödet från mäktiga vågor.

När jag tassade ut tidigt i går morse möttes jag av vita flingor. Denna gång hann de inte smälta innan kameran var framplockad. Smälta gjorde de visserligen till de övriga i familjen steg upp.










Kanske det var denna en-persons-bil som varit i farten lika tidigt och lämnat bilspår i snön?!












Kanske bilen transporterade hem byket från tvätteriet för att följa denna klädtorkningstrend?!












Feberprognos till pappa i Tokyo:
Äldstingen återgår till skolan i morgon eftersom hon i kväll blivit kreativ och tillverkat ett eget trumset av konservburkarna. Hon har hinkat i sig juice och glögg.
Yngstingen stannar hemma i morgon. Hängig och varm. Hon har nöjt sig med mjölk.

2 kommentarer:

  1. Jag blir nästan lite lyrisk när jag tänker på allt som skrivs om 2010. Om vilket kraftfullt år vi har framför oss. Det är bara att släppa hästarna fria! Och leva yoga!

    SvaraRadera
  2. Vilken givande helg du haft! Ta nu hand om din mörbultade kropp, och din(a) krassliga älskling(ar)!
    Krya på dig Yngsting!

    Hälsningar från "Kohmoboa"

    SvaraRadera