fredag 1 januari 2010

Nya löften

Fritänkande fredag.

I natt har människorna världen över gett nyårslöften. Jag ska, jag borde, jag måste, jag kommer att, jag vill...

Genom att inneha ett mentalt, själsligt, emotionellt och fysiskt mod är det inga problem att fullfölja drömmarna. Det som krävs är att:




göra ett BESLUT
bibehålla
BESLUTSAMHETEN
förblir FOKUSERAD


Första dagen på ett nytt år har inletts. Vi vill alla hållas friska. Det räcker inte att bara sträcka efter kaffekoppen och böja framåt för att knyta skosnören.
För att behålla formen behövs bara sex (6) rörelser.
Vi ska:
sträcka och vrida oss
böja framåt och bakåt
göra sidosträckningar
stå upp och ner
+ ANDAS LUGNT

Genom att regelbundet upprepa följande yogarörelser 7-10 gånger stärks kroppens hållning:

Tadasana
-hela kroppen sträcks uppåt








Tiryaka tadasana
-stimulerar sidomusklerna







Kati Chakrasana
-förflyttar stillastående blod i olika delar av kroppen och befrämjar ett fräscht blodflöde







Följande övningar är lite mer tidskrävande, men en bra investering för en välmående kropp.

Namaskara asana

Hastottanasana





Hastapadasana


















Ashwasanchalanasana











Dandasana









Sastanga Namaskara asana








Bhjungasana









Adho Mukha Savasana













UPPREPA
Ashwasanchalanasana












UPPREPA
Hastapadasana



















UPPREPA
Hastottanasana

UPPREPA
Namaskara asana




Sarvangasana






Savasana
10 minuter













Yogabilderna är kopierade från yoga websidor. Fruktbilden högst upp är egen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar