lördag 1 maj 2010

Skatteåterbäring

Lyssnande lördag.

Idag har det rockats fett hos oss.

Eftersom min Älskling var hemma passade jag på och tog ett skönt svettpass bland morgondaggen ute i parken intill. Den lyxen kan jag unna mig de följande fyra mornarna eftersom det nu är Golden week i Japan. Vi får spendera familjetid och inte ha några tider att passa.

Medan katten är borta dansar råttorna på bordet. Under tiden passade min Älskling på och formade munkar med döttrarna (av degen som jäst över natten). Gladeligen fick jag ta del av munkoset som spred en ljuv arom i huset medan de övriga tuggade i sig knapriga läckerheter.

Just som munkarna skulle sväljas ned kom posteljonen. Ett paket med allehanda prinsesstingester från mormor. T.o.m. vår prins fick ett par örhängen eftersom Askungensockorna inte rymdes på hans fötter.

Prinsessorna sänder sitt stora TACK!













Med fingrarna fulla av diamanter, halsen smyckad med rubiner och håren prydda med rosetter bar det iväg för våra tvillingklädda prinsessorna till Umeda, Osakas knutpunkt.

Den finländska skatteåterbäringen resulterade i en yogatröja med fett logo.







Den ena mer intressanta yogaboken efter den andra. De japanska yogaböckerna var lockandes
spännande, men ack för obegripliga för min kunskap i det japanska språket.










Det blev inget Musse-plektrum, men i stället Kajsa Anka.












Min Älskling investerade i en ny elgitarr, Epiphone Les Paul. Hans f.d har fått gå i pension efter en 20-årig intensiv tjänst.

Numera kommer det att bli rock around the clock hos oss. Jag drar de traditionella ackorden medan min Älskling kan spela melodin när döttrarna sjunger sina klassiker.

4 kommentarer:

  1. En liten fråga bara... Är det fortfarande Guns N Roses som är största favoriten?
    Hörde Sweet Child O´ Mine i radion igår och kom att tänka på hur imponerad jag var av "Älsklings" gitarrsolo när han skaffat första gitarren...
    Men 20 år sen... Oj vad tiden går!
    Ha det gott och njut av familjetiden!

    Kram / Lena

    SvaraRadera
  2. Vad skönt det låter med lite Vappenledigt a la Japan! Ha det gött =D

    SvaraRadera
  3. Oh, det där örhänget satt som handen i handsken! =)) Ha det bra och sköt om er!

    SvaraRadera
  4. Guns N Roses is still going strong.
    (Tyvärr inhiberades deras Osakakonsert). Gitarrkonsert fixar han numera inom husets fyra väggar. Härborta fungerar det inte att stå utomhus och ha volymen på högsta volym.

    SvaraRadera