söndag 9 maj 2010

Glädjetårar

Samklingande söndag.

Dagen lång har mammor firats. Inte bara i Finland utan även i Japan. (Farsdag däremot firas i Japan redan nästa månad).

Vi mammor har all anledning att vara stolta i dag. Vi har ett unikt förhållande till våra barn, en livslång kärlek, som är varm och trygg. Vi finns tillgängliga dygnet runt och kan torka tårar genom telefonen. Vi har lika många armar som en bläckfisk, en hjärna starkare än megadatorers hårdskivor. Vi är begåvade med tålamod och förlåtelse samt förstår oss på det osagda. Vi har så mycket att glädjas över.


Idag har jag fällt många glädjetårar och önskar att jag många år framöver ska få vakna med en dotter under varje arm och en Älskling, som med sina långa armar omfamnar hela
familjen.


Den största morsdagsgåva jag kan få är att se mina barn utvecklas. Det värmer hjärtat och frambringar glädjetårar att få läsa vackra ord på ett papper.

6-åringen lyckas dagligen imponera mig med sina enorma framsteg.









Likaså vår 3-åring. Hon tar sig tappert fram som fisken i vattnet.

Med egen fingerfärdighet har hon skrivit Mothers day och tillverkat en blommig kylskåpsmagnet.














Ett hjärta från mitt Hjärta.













Dagen till ära kom posteljonen med mitt yogacertifikat, mina formulär till Yoga Alliance, över 300 fotografier från min yogaresa och samtliga tentsvar och hemarbeten. Av 23 studeranden är vi 6 yoginis som lyckades fixa över 80% rätt i alla teoretiska- som praktiska tester. Yes, I did it!







Nu är det bara att logga ut och lämna dörren på glänt för att se vilka möjligheter morgondagen för med sig.

...Yngstingens klass ska mjölka kor och Äldstingens klass ska på picknik för att låta ge arbetsro till de som skriver IB-examen...to be continued.

4 kommentarer:

  1. Vad härligt att få se era barns framsteg. Grattis ännu en gång till din examen. Skulle vilja gå en kurs för dig! Kram Heléne

    SvaraRadera
  2. Grattis till examen återigen =) Spännande att se vilka dörrar som öppnas.

    SvaraRadera
  3. Tackar för troget kommenterande på bloggen. Vem vet, kanske våra stigar möts en dag...

    SvaraRadera
  4. Jag har helt missat din examen, grattis!! vilket gediget arbete du lagt ner och så mycket roligt du har framför dig!
    Grattis!!!!

    SvaraRadera