lördag 17 april 2010

Yogapremiär

Lyckliga lördag.

Att verkligen får göra det man vill med sitt liv och se den fysiska frukten av detta är ett hälsopiller som är alldeles för få förunnat.
-Hans Thörn

Idag har jag varit lyckligt lottad och fått smaka på mitt hälsopiller. Det kommer jag att suga på länge. Blunda och blicka tillbakas till när åskmolnen landar ovanom huvudet och "life sucks".



I Yngstingens favorit prinsessdvd säger Ariel:
För att lyckas med sina drömmar ska man vara stark och aldrig ge upp.

Fiffiga ord till unga prinsessöron, men även för mognare prinsar och prinsessor.

I väntans tider, på mina tentresultat från yogautbildningen, fick jag den senaste vecka en förfrågan om att hålla yoga på engelska vid English Communication School. Två flugor i en smäll. Yoga + engelska = motiverad inlärning.


Verksamheten inleds i maj och semesterplanerna i Finland blev en aning kortare för oss feminina familjemedlemmar. Idag när rhododendron tog sina första steg för att visa sitt vackra röda ansikte...









när körsbärsblommorna målade gatorna rosa...













rudbeckiorna sög i sig solens strålar...













pionknopparna väntade på mognad...













de japanska lönnträden bredde ut sina löv...













de gudomligt doftande syrenbuskarna parfymerade naturen...












sushibarnen serverade nigiri med lufttorkad skinka och sparris...

utförde jag en tjuvstart av vad som påbörjas skall. Min 90 minuters yogapremiär. Där stod jag lika grön som mina studerande. Samtliga på startlinjen. Skillnaden var att jag fick äran att dela med mig av min yogautbildning som instruktör medan eleverna utförde sin jungfrutur på yogamattan. Alla ska börja någonstans. Inte hade jag i min vildaste fantasi trott att jag en dag skulle undervisa yoga och ännu mera osannolikt i Japan.

Wow! Vilken tur att vi inte vet något om morgondagen. Därför ska vi leva helhjärtat i dag!

4 kommentarer:

  1. Blir glad av att läsa här idag. Grattis till undervisningen! Så mycket som vi inte anar kan ske.

    SvaraRadera
  2. Jättegrattis!!!
    Du vet ju redan hur givande det är att dela med sig, vilken energi det ger och hur varmt det blir i hjärtat!
    SolhälsningsNina

    SvaraRadera
  3. Grattis! Så kul för dig! Jag gillar dina fina bilder också.
    Härligt att se allt! Jag har i alla fall bestämt mig för att köpa ett körsbärsträd. Kram heléne

    SvaraRadera
  4. Yogasensei tacka och bockar!

    SvaraRadera