torsdag 22 april 2010

35 hurra!

Triumferande torsdag.

I dag hade vi inte behövt ställa oss i morgonduschen. Vi kunde likväl ha stått under bar himmel och blivit renskurade eller tagit ett dopp i regnkanorna längs med vägen.

Det vackra med regnväder är att se det lapptäcke som alla olikfärgade och -mönstrade paraplyn bildar. Under dagens lopp insåg jag dessutom att mitt paraply inte håller tätt. Små vackra hål på paraplyets topp har tillkommit som extra dekoration.


I kväll har vi firat. Min Älskling har fått ett år till på nacken. Döttrarna hade knåpat ihop sina egna grattishälsningar och en papperstårta som de överräckte vid
en kinesisk restaurang. Mitt japanska meddelande som jag smugglade till servitrisen bar frukt. Födelsedagsbarnet blev extra uppassat även av kocken.

Vår oxe är nu 35 år. Jag har stolt fått stå vid hans sida och ta del av utvecklingen de senaste 16 åren. Svärmor upprepar varje år: när han föddes blommade krokusen. Vem skulle då ha anat att han 35 år senare firar fördelsedagen på andra sidan jordklotet?!








Kvällens råmarinerade lax dekorerades med fantastiskt vackra morotsrosor. De tuggades upp i ett nafs av våra döttrar.

Nu kan vi inte annat än rapa och säga Oishikatta desu. (Det var delikat).

3 kommentarer:

  1. Oj då! Här hann komma ett nytt inlägg innan jag fick plitat färdigt min gratulation på förra inlägget...

    Stort GRATTIS! Till dig också Sue som lyckades "kapa" min favortikusin! ;)

    // Lena igen

    SvaraRadera
  2. Grattis till 35-åringen från oss alla!

    SvaraRadera
  3. Grattis till älsklingen och till era 16 år tillsammans. Kram!

    SvaraRadera