lördag 20 mars 2010

Jag ska måla hela världen

Löpande lördag.

I morse smög jag ut genom dörren för att undvika väcka björnarna som sov. Tack och lov klev jag i de rätta skorna för att ta en joggingrunda i närmiljön. Ute möttes jag av morgonsolen som värmde mina kinder. Det doftade vår.

Svettrundan kunde mera ha titulerats som ett språng bland regnbågens alla färger. Naturen erbjuder den ena präktigare färgen efter den andra. Turligen lämnade jag kameran hemma. Annars skulle det ha blivit mera stillastående ben än springglada.

Denna årstid är de absoluta favoriten för mig. Naturen väcker den sovande björnen, stimulerar alla sinnen och jag parfymeras av ENERGI.

Pippi sjunger om sommaren, men under denna vårdagsmorgon var det hennes sång som fick mitt hjärnkontor att vakna till liv.

Och nu så vill jag sjunga
att sommaren är skön













och träden är så fina

















och marken är så grön.













Och blommorna är vackra













och höet luktar gott













och solen är så solig

















och vattnet är så vått.

















Och lilla fåglen flyger
i boet ut och in












och därför vill jag sjunga
att sommaren är min.

3 kommentarer:

  1. Åh! Jag hade sån lust att knyta på mej löpskorna idag och ge mej ut. Men det är sånt snömodd att det helt enkelt inte går. Eller ja, det är för blött och kallt, anser jag :) Men snart. SNART!
    Tack för vårkänslorna!!!

    SvaraRadera
  2. Så fina bilder och så härligt med Pippi sång. Jag har varit på Hälsomässa i HBG och visat Holy Lama Naturals produkter. Tyvärr har jag inte varit ute och sett på "våren" Kram Heléne

    SvaraRadera
  3. Tids nog öppnar våren sina vackra famn i kära nord. Då hinner ni vistas ute i det ljusa skenet dygnet runt.

    SvaraRadera