måndag 22 mars 2010

Adress: Sunshine City

Mail måndag.

Måndag morgon. En speciell känsla infinner sig. Nystart på veckan. Vardagen tar vid. Det är som att starta maskineriet efter veckoslutets oljebyte. Lite trög början, men väl varven börjar accelerera snurrar allt på som vanligt.

Min rosa vän vet vilka knappar hon ska trycka för att nå mig. I solsken som regnskurar. En trevlig kommunikation sedan år tillbakas är våra SMS som nu utbytts till mail/skype. Fortfarande efter år av skilda boningsorter känns det som om hon är grannen våningen ovan.

Tack vare teknikens värld kan vi hålla kontakten. Inte ens 8000 km skapar distans. Det som numera blivit till min måndagsstart är måndagsmail från min vän. Hon har en magisk solskens-knapp. Hon vet vilken ansiktsmuskel som ska aktiveras för att mitt ansikte ska prydas av ett brett flin. Tack för din positiva inställning till livet! Ditt vackra gapskratt! Din hemadress kunde vara Sunshine City.

Att ha en vän är som att vakna och känna att solen skiner.

Idag väljer jag att redogöra en del av mailet som lyckades sparka igång min måndag.

> Visste du att...
>
> Om du skriker i 8 år, 7 månader och 6 dagar har du producerat
> tillräcklig energi för att värma en kopp kaffe?
> (Är knappast värt det...)
>
> Om du fjärtar oavbrutet i 6 år och 9 månader kommer du att producera
> tillräckligt med gas till en atombomb?
> (Nu börjar det likna något!)
>
> Hjärtat producerar så pass stort tryck när det pumpar blod runt i
> kroppen att det kan spruta 914,40 cm ?
> (Oh, My God!)
>
> En grisorgasm varar i 30 minuter?
> (I mitt nästa liv vill jag vara en gris!!)
>
> En kackerlacka kan leva i 9 dagar utan huvud innan den dör?
> (Ohyggligt!)
>
> (Jag har fortfarande inte kommit över det där med grisen...)
>
> Om du bankar ditt huvud in i väggen gör du av med 150 kalorier I
> timmen?
> (Prova inte detta där hemma. Men kanske på arbetet...)
>
> Hannen hos vandrande pinnar kan inte para sig när dennes huvud är
> fast vid kroppen. Honan tar initiativet till sex genom att slita
> loss hannens huvud?
> ('Älskling, jag är hemma! Vad f...?!')
>
> En loppa kan hoppa 350 gånger så långt som sin kroppslängd? Det
> motsvarar att en människa hoppar längden av en fotbollsplan.
> (30 minuter...Lyckliga gris.. Kan du föreställa dig detta??)
>
> Havskatten har över 27 000 smaklökar!
> (Vad kan vara så välsmakande på botten av havet?)
>
> Några lejon parar sig över 50 gånger om dagen?
> (Jag vill fortfarande va en gris I mitt nästa liv - kvalitet framför
> kvantitet!)
>
> Fjärilar smakar med fötterna?
> (Någonting jag alltid har önskat att veta!)
>
> Den starkaste muskel i kroppen är tungan?
> (Hmmmmmm....)
>
> Högerhänta människor lever i genomsnitt 9 år längre än vänsterhänta?
> (!)
>
> Elefanter är de enda djur som inte kan hoppa?
> (OK, det är nog bra.....)
>
> En katts urin lyser under svart ljus?
> (Svart ljus.... ?)
>
> En struts öga är större än dennes hjärna?
> (Jag känner människor med samma problem...)
>
> Sjöstjärnor har ingen hjärna!
> (Sådana människor känner jag också!)
>
> Isbjörnar är vänsterhänta?
> (Om dom byter, kommer de att leva längre!)
>
> Människor och delfiner är de enda arter som har sex för lustens
> skull?
> (Men grisen då?)
>

4 kommentarer:

  1. Javisst, ska vi börja veckan med
    laughing out loud
    och
    lots of love.

    SvaraRadera
  2. Haha, "visste du att"-arna var verkligen rolig läsning...

    Speciellt som jag började kombinera ihop, t.ex korsning grisen, kackerlackan och vandrande pinnen är intressant: Honan sliter av huvudet på hannen för att få en 30minuters. De har då nio dagar på sig :-)

    SvaraRadera
  3. Franzénsbo: Bra koppling för en DI.
    Ni har förmånen att accodera barnskötare till skillnad för oss strandsatta japaner. Vi har visserligen LOVE-hotell...

    SvaraRadera
  4. Tack för de vackra orden min kära vän! <3

    SvaraRadera