fredag 4 juni 2010

Stolt

Framgångsrika fredag.

Idag är jag stolt.

För första gången tittar jag tillbakas i mina skriverier. 1 år -en lång tid. Under ett helt år har jag regelbundet skrivit på bloggen. För ett år sedan skrev jag om tulpanerna som förgyllde min morgonyoga.

Idag får jag skriva om min malaysiska väninna som ställde upp med barnskötsel för att ge mig möjlighet att spendera dagen i yogans tecken. En lärorik eftermiddag med min anatomilärare Liza Fitzpatrick. Därefter en energigivande lektion med Johns chakrayoga. Andas bredvid jetlaggade Jodi Boone, som nästa vecka ger mig en djupare insikt i ayurveda.

Mycket har jag fått uppleva inte bara idag, utan det senaste året. En enorm utveckling.

Jag är stolt. Körsbäret har mognat.

9 kommentarer:

  1. vad fint du skriver. jag kan tänka mig att du har upplevt mkt under ditt år i japan :)

    hoppas att du och din familj får en bra helg. kram

    SvaraRadera
  2. Grattis till 1-åringen!

    Bläddrade tillbaka till dina första inlägg. Och nu sitter jag här med tårarna rullande ner för kinden... Då för 1 år sen satt "vi" med en massa frågetecken inför er flytt. Då var det kommande året fyllt med blanka sidor. Nu sitter vi här med "facit" på hur det blev.

    Tack för att du orkat skriva och delat med dig av era upplevelser i Japan! Du kommer att ha mycket glädje i framtiden av din "dagbok".

    "... That´s what friends are for..."

    * KRAM * Lena

    SvaraRadera
  3. Ja tänk vad snabbt ett år går.. Är tacksam över att kunna ta del av din blogg. Saknar våra sms... Kram <3

    SvaraRadera
  4. GRATTIS! Och trots att vi aldrig träffats känns det som vi känner varandra :) Gillar att läsa om din tillvaro på andra sidan jorden men också om din yogaresa, du känns så hängiven och stark. Allt gott till dig!

    SvaraRadera
  5. Vad fint att kunna blicka tillbaka i sitt eget liv och verkligen få se att körsbäret mognar :D

    SvaraRadera
  6. Jag är riktigt spänd på att få träffa dej senare i sommar. Kommer jag känna igen dej, kommer du kännas som den Sue jag lärde känna precis innan ni reste iväg?! Så mycket vatten har runnit under våra broar sedan du åkte - samtidigt vet jag att du är densamma :) Gläds med dej! Kram!

    SvaraRadera
  7. Oberoende vad som driver oss framåt i livet är det följande som gäller:

    Constant practice alone is the secret of success.
    -Hatha yoga pradipika

    SvaraRadera
  8. Åh, vilken spännande resa. Fint att få följa med..

    SvaraRadera
  9. Du måste berätta mer om vad du lär dig om Ayurveda. Det är så spännande. Kram

    SvaraRadera