fredag 13 augusti 2010

Solskensregn

Förfrågade fredag.
Fredagen den 13 augusti förknippar endel människor med otur och tillåter sig att göra allt för att inte fastna i skrockens förtrollade magi.

Själv lever jag den filosofin att ju mindre du gör desto mer faller alla bitar på rätt plats. Det är onödigt att hetsa upp sig och slösa energi på saker som du inte kan kontrollera.

I inboxen väntade i morse tre intressanta förfrågningar. Jag kan bara konstatera, efter regn kommer solsken. Efter nattens regn vaknar naturen upp nyduschad. Ett rent kronblad väntar på att fyllas med solens energi.

Att bo i landet där solen stiger upp, omringas av ett avancerat språk och andas in en annorlunda kultur bränner inga broar för en utlänning.

Jag har blivit erbjuden ett blankt papper som jag själv får sätta min egen prägel på.

1 kommentar:

  1. Fredagen den 13 gick obemärkt förbi hos oss. Eller rättare sagt, det var en helt vanlig dag.
    Njut av vardagen där i Japan. :-)

    SvaraRadera