onsdag 1 december 2010

Julradio

Omtänksamma onsdag.

I morse var det två överlyckliga döttrar som stod och hoppade i kapp när de upptäckte sina julkalendrar. Vareviga år samma fenomen -en häpnandsväckande överraskning och förundran hur jultomten tagit sig in i huset. Som förälder blir jag även lika överraskad hur tidsdrygt det är att inhandla och paketera 48 små julgåvor. Nästa år...då ska det börjas tidigare...










Adventskalender är något som japanerna inte än så länge importerat från västvärlden. När dessa nedräknare inte finns ute i julhandeln upplevs det som extra tacksamt att få en finlandssvensk julkalender i brevluckan.








Omtänksamma är även flygbolaget Finnair. Därifrån sändes t.o.m. varsin kalender åt våra töser. Nu har döttrarna minsann ett extra inslag i morgonrutinerna 23 dagar framöver.









Julmusik spelas däremot nog i en del affärer härborta, men inte svenskspråkiga sånger. Äntligen kan jag luta tillbakas och lyssna på JULRADIO och synda med Karl Fazer.

Få se vilka nordiska julläckerheter vår finländska tomte hämtar hem!?!

4 kommentarer:

  1. Jag lovar också mig själv att jag ska börja tidigare med de 48 paketen...men sen...

    Mina ungar älskar julkalendrar i alla former.

    SvaraRadera
  2. Åh du har gjort julfint i bloggen! Kalendrar, man kan inte få för många :)

    SvaraRadera
  3. fazer har så gott godis :) geisha och deras chokladkaka med marianne, mums.

    hoppas att allt är bra med er! härligt med värme, här är desto kallare.
    kram på dig

    SvaraRadera