onsdag 8 december 2010

Familjeträd

Omplanterade onsdag.

18 månader.
I Japan.
Under denna tid har vår familj fått växa. Vi har dragits upp med våra rötter och omplanterats i en ny miljö. Vårt rotsystem har fått dra in ny näring för att ge en gedigen fruktskörd. Min Älskades projekt är på god väg att slå ut i blom, döttrarnas skolgång förgrenar sig allt mer och mitt yogaträd får en allt grövre stam. Vårt familjeträd är unikt.














Som bäst omringas vi av ruskavackra träd...
















präktiga Azaleaträd


















rödbäriga...


















orangebäriga...















vitbäriga...

















C-vitaminrika träd med stora grapefrukter...

















små kumkvat...

















den japanska korsningen av apelsin och grape...
















persimon...
















fikon...

















Och framför allt fridens träd;julgranen.

Vår japanska skog mitt i miljonstaden andas liv.

4 kommentarer:

  1. Så vackert du skriver om familjeträdet! Och apropå Nokia i ditt förra inlägg så kommer halva min släkt från Nokias hemstad... Salo!

    SvaraRadera
  2. Skulle inte vilja leva utan träd, det konstaterade jag tidigt i mitt liv :) Så vackra träd ni har runt er. Ett fikonträd vill jag ha!

    SvaraRadera
  3. jag har skrivit det förut, men det tåls att sägas igen, du skriver så fint och målande!

    hur länge kommer ni att stanna i japan? alltså, är det en tidsbestämd vistelse?
    hoppas att du har haft en bra dag!? kram på dig

    SvaraRadera