lördag 26 februari 2011

Geisha harmony

Långväga lördag.
Den 14 mars firas White Day. Kvinnorna firas en månad efter att männen firats den 14 februari. En dag som slåtts ihop i väst, Valentines day.

Denna lördag får jag kalla Geisha Harmony. En dag fylld med kära gåvor. Till yogastudion anlände den tjusigaste Österbottning rakt från flygfältet. En "barnskötare" som glatt tog våra döttrar på väggklättring medan jag undervisade.



Med i bagaget fanns ett beundransvärt vackert
kort från min Guldvän, tillverkat i minsta detalj med kärlek. Tack!

Och ja, så rätt vännen har;
Home is where the heart is.












I mars och april krymper 8000 km till famnavstånd. Då gästas vi av många nära och kära.
















Den finländske Herr Karl Fazer vet hur människor ska harmoniseras: Choklad















Nu återstår att krypa intill min Älskade och njuta av filmen Eat, Pray, Love...och utvärdera om filmen är lika bra som boken.

2 kommentarer:

  1. Sue, så synkade vi är! Såg precis den filmen och med låga förväntningar eftersom jag hade hört så negativ kritik. Men jag och min dotter L tyckte den var jättebra. Inte helt i klass med boken, men så är det ju sällan, men helt klart sevärd! Och så lustigt att kvinnor och män har olika dagar, men härligt!

    SvaraRadera
  2. Bra film och tack vare förhandsinformation från boken föll alla bitar på rätt plats.

    SvaraRadera