måndag 20 september 2010

Japansk trädgård

Mumma måndag.
Idag har det firats Keiro no hi i Japan. Under denna nationella lediga dag är de äldre i fokus. Man visar dem respekt och önskar dem ett långt liv.

Eftersom vi inte har äldre släktingar att uppvakta, på denna sida av jordklotet, blev det kvalitétstid med familjen i den alltid estetiska japanska trädgården.


Ernst Kirschteiger
s fenomenala uttryck MUMMA paketerar in den inspiration jag inhämtat under dagens lopp. Med en kombination av sten, mossa, barrväxter, vatten, plankor, cement och järn åstadkommer man mycket.









































































































































































































































Dagen till ära ordnades ett privat bröllop i parken efter stängningsdags. Vilket kanonbra ställe att säga JA till sin älskade.

6 kommentarer:

  1. Hej hej!
    Vilka fina bilder du tar! Jag lade till dig på min blogglista så jag kan gå in och kika.

    Ljus*
    /V

    SvaraRadera
  2. Ännu ett brudpar i parken :-)
    Japanska trädgårdar är väldigt stiliga. Min favorit är träden.
    Jag har på känn att min trädgård ändrar en hel del inom några år ;-)

    SvaraRadera
  3. Åh, så fina bilder! kram Heléne

    SvaraRadera
  4. Så vackert!!!! Japanerna e så duktiga!

    SvaraRadera
  5. Vår finländska trädgård kommer minsann att få inspiration från Japan när vi flyttar tillbakas... tills dess är det ögonplanering.

    SvaraRadera
  6. Vilka vackra bilder. Är det en lotusblomma, den vita?

    SvaraRadera