lördag 11 september 2010

Dansfestival

Låtiga lördag.
I morse när jag klev av tåget möttes jag av ett färgglatt folkhav. De annars strikt svartklädda businessmännen blev plötsligt osynliga. Ungdomar klädda i alla tänkbara färger och dräkter hade destination:

Ogimachiparkens dansfestival.













Dessa tonåringar var snabba att posera väl jag plockade fram kameran.

















Mellan mina yogalektioner passade jag på att vara kulturell och njuta av de vackra dansuppvisningarna medan jag "badade".

Jag har suttit i svalare finländska bastun än den hetta som skuggiga parkbänken erbjöd. Värmen mitt inne i centrala Osaka är helt annan än ute på "landet" där vi bor. Höghusen lyckas isolera hettan och asfaltvägarna förvandlas till värmelagrande kaminer.

Värmande minnen att tänka på när decemberkylan tränger in i benmärgen.






Mina ögon fick bada i glädje.

Dansarnas brinnande intresse gick det inte att missta. Sprakande energi med de dynamiska svängarna ihopknutet med gruppernas sammanhållning.













Japansk estetik finns med från vaggan till graven.


















Dance power -där kropp och själ förenas.


















Denne unge herreman hade koll på taktsinnet.

3 kommentarer:

  1. Å, vilken färgprakt! Underbara bilder. Njut helgen! kram Heléne

    SvaraRadera
  2. Vad intressant det ser ut! De har så fina färgglada dräkter!

    Ha det bra!

    * KRAM * Lena

    SvaraRadera
  3. Färger, dans.. där skulle jag va i extas!! mera parader!!!

    SvaraRadera