fredag 3 september 2010

Back to school night

Familjära fredag.

Ikväll har döttrarnas skola ordnat Back to School Night. En möjlighet för alla familjer att få mer detaljerad information av klassläraren och umgås med nya som "gamla" familjer. Detta skolår har elevantalet ökat med 45, utspritt från kindergarten till high school.

Döttrarna vill förmedla sin skolstart till pappa som flyger omkring på businessäventyr...do your best to be your best!



Alla som ringt till oss denna vecka har fått höra Yngstingen säga:

I made a sunflower in school today.


Nu är den 1 meter höga rosen förevigad på foto.













Förskoleeleverna har gjort handavtryck.
Som en symbol för hjärtat, som vi föräldrar ska

protect and cherish


Som en symbol för vingar, som vi föräldrar ska

give wings to fly







Äldstingens lärare ska få baby i slutet av november och kommer att jobba fram till födelsen. Tillbakas i skolan räknar hon med att vara två månader senare....
Mitt modershjärta vrider sig av att veta att en klasslärare jobbar härborta från 8-17. Denna blivande mamma må hoppeligen förlänga ledigheten väl hennes baby erövrar hjärtat annars går hon miste av mycket. Vikarierande lärare finns det alltid gott om, speciellt med arbetsplats IB -Osaka, Japan.










Schema för åk 1.


















Rapport från första dagens upplevelser enligt vår 7-åring:














Äldstingen är glad av att hänga i Monkey bars på rasten.













Äldstingen är ledsen av att åka flygplan till Finland.

2 kommentarer:

  1. vilka minnen som väcktes av att läsa detta inlägg :) fina verk som dina döttrar har gjort :) jag har två bonader med mina fötter resp. händer från när jag var två år så när jag såg din handbild kom jag att tänka på att jag kanske skulle rama in dem.

    du får ha en bra helg sue! kram

    SvaraRadera
  2. "Oj vad trött hon ska va", var dotterns kommentar när hon läste hur långa dagar er äldsting har. Vilka fina alster döttrarna har gjort! :)

    Ikväll ska vi göra vårt bästa för att ta hand om Er pappa!

    * KRAM * Lena & co

    SvaraRadera