måndag 18 oktober 2010

Muntert minutschema

Memorerande måndag.

Vår familj träffas sällan samtidigt av logistiska skäl. Döttrarna är vana med att ständigt ha en förälder hemma eller lotsas av vår engelskspråkiga barnflicka. När vi som familj lyckas få kvalitétstid tillsammans så gör vi det helhjärtat, om än för korta stunder.













Under lördagen pusslades logistiken och familjen kunde träffas i Tsurumi-Ryokuchi-Koen-parken

















för att fira grillfest med andra utlänningar.
Det är alltid en extra krydda att få samtala med personer som sitter i samma båt och speciellt om kommunikationsspråket är finska.















På söndagen kunde vi som familj promenera till templet 500 meter borta och njuta av det stämningsfulla sken som spreds från lyktorna
















och fortsätta kvällspromenaden i grannskapet. Rissäsongen till ära har samtliga husägare följt templets ljusceremoni och placerat lyktor vid husingången.

Ljus i minnet, ljus i sinnet.

3 kommentarer:

  1. Härligt å det e ju dessa kvailté stunder som räknas, som man minns.

    SvaraRadera
  2. Hej hej!
    Vad underbart att ni fick lite tid tillsammans och i parken!

    Kramar*
    /V

    SvaraRadera
  3. vilka vackra och inspirerande bilder :) dina ord och bilder får mig alltid på så gott humör.

    jag skrev ett inlägg härom dagen men datorn strulade så jag tror inte att det kom fram, men i det ville jag bara säga att din blogg får mig att dra på munnen, att må bra. (i inlägget som jag kommenterade i skrev du om en ros som fick dig att le)

    du får ha det så bra sue! ta hand om dig! kramkram

    SvaraRadera