onsdag 27 oktober 2010

Himmelrike

Omrörda onsdag.

Idag har jag fått inspektera bollagret i döttrarnas skola när jag hoppade in som vikarie i P.E (physical education) och hade bollar som tema. Ett himmelrike för gymnastiklärare och framför allt en guldgruva för eleverna. En massiv uppsättning av alla tänkbara bollar för att stimulera bollsinnet för små förskolehänder och äldre tonårsnävar.

Roligt har vi haft och framför allt svettigt. Dessutom lyckades jag smyga in en (1) yogaposition i slutet av alla lektioner. Skulle jag ha haft nyckeln till de övriga förrådsdörrarna hade jag nyfiket beundrat skolans återstående sportutrustningarna.

Efter skoldagens slut fick döttrarna njuta av bakelser. Ett nyöppnat kafé längs hemvägen slog upp dörrarna i måndags. Som fastklistrade magneter stod vi alla tre och beundrat de vackra konstverken.













Även om min allergimage säger: se men inte röra blev det ett litet snedsteg när Äldstingen valde en chokladmoussebakelse. Yngstingen håller hårt fast vid de röda gubbarna som inom en månad kommer att finnas i butikshyllorna inför julsäsongen. Därefter får vi dosas av färska flavonoider ett halvt år framöver.











Dolcelinjen fortsatte med att jag tillredde morotsfärgad glasyr som Yngstingens klass ska dekorera sina Halloweenkex med på fredagen. Jag rekommenderar varmt receptet. Allt med äkta smör och grädde kan enligt en mjölkallergiker läsas:
h-i-m-m-e-l-s-k-t
g-o-t-t

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar