måndag 23 maj 2011

Japansk sjukvård

Medicinska måndag.

I dagarna tre har jag haft diet. Detta pga av lördagens besök vid en privat inremedicinklinik. I morgon, liksom på torsdag, kommer jag att få uppleva japansk effektivitet i sjukvården. Måhända att kommunikationen läkare-patient har sina språkliga brister, men mitt hjärtat är lugnt. Tårar har utbytts till acceptans. Jag är i goda händer. I detta fall är det inte ord som behövs, däremot handling.
















Sista måltiden är serverad, naturligtvis enligt japansk miniatyrförpackning.










Förpackad frukost















Uppvärmd frukost












Förpackad lunch














Uppvärmd lunch















Förpackat mellanmål













Framlagt mellanmål


















Förpackad middag












Uppvärmd soppa













tripplamedicin













dagen avrundas med godnatt drink







Denna veckas utmaningar är möjliga tack vare den hjälp jag får av vänner och barnskötare. Thank you!

Do what you can, with what you have, where you are.
-Theodore Roosevelt

4 kommentarer:

  1. Men vännen, detta låter både dåligt och bra. Dåligt att du är så sjuk att du behöver denna vård, och bra att just denna vård finns och att du känner att du är i trygga händer. Tänker på dig!!! Önskar dig snar bättring!

    KRAM

    SvaraRadera
  2. tänker på dig sue! krya på dig! kramar

    SvaraRadera
  3. Oj, det där såg ju inte så smakligt ut! Men vad bra att du får hjälp mot dina besvär!

    SvaraRadera
  4. Nam, nam..
    Hoppas du får bra vård och bättre mage så du inte måste äta bara det där hela livet ;)
    Lycka till!

    SvaraRadera