söndag 15 maj 2011

Färgsprakande grått

Svarthåriga söndag.
Vart jag än vänder blicken i vårt hemkvarter så har samtliga hus en grå-beige fasad.


















Samma färgnyans upprepar sig även inne i city.











Vart jag än vänder blicken ser jag svarthåriga japaner...










nästan. Nu har mina ögon fått bevittna
orange-
grön-
lila-















brun-
och rödhåriga japaner....


















Månne de har använt Finland såpa?!













Turligen behärskar japanerna konsten att skapa färgglad mat....












och färgstark växtlighet...utan färgämnen.

3 kommentarer:

  1. Ja nog är det så att vi ser Japan som ett färgsprakande land... rikt på kreativitet och spännande inspiration!

    KRAM

    SvaraRadera
  2. Ja du, grått är inget jag förknippar med Japan. Mer svart, vitt och rött i så fall :)

    SvaraRadera
  3. Kokoro, så vackert!:)
    Det ordet kommer jag att använda!

    Kokorokram till dig!!

    SvaraRadera