fredag 11 mars 2011

Katastrof

Lågmälda lördag.

Gårdagens fruktansvärda katastrof drabbade Japan i megaskala.

Jag, min familj och våra finländska gäster vill
sända vårt innerliga tack för omtanke till alla nära och kära som hört av sig. Ett tack till Finlands Utrikesministerium för sitt snabba handlande att kartlägga oss utrikesfinländare.

Här i Osaka upplevdes skalvet närmast som en gungande båt med svajande gardiner, skala 3 av 7 på Shindo. Jordbävningens epicentrum i Sendai-regionen med en styrka på 8,9 var en historiskt katastrof. Våra varmaste tankar till alla drabbade och sörjande.

Fotografiet är taget från min mans kontor i Tokyo. Samtliga anställda kom sig ur byggnaden oskadda.

9 kommentarer:

  1. Skönt att veta att ni klarat er bra! Fruktansvärt det som har hänt, och nu har vi fått de senaste nyheterna om ev härdsmälta också. Tänker på er! Kram!

    SvaraRadera
  2. Skönt att höra att ni är välbehållna! Har tänkt massor på er. Hörde uppdatering via mamma som talat med din mamma igår. Sköt om er!

    SvaraRadera
  3. Åh Sue, så skönt att veta. Har tänkt på dig hela dagen igår och de dina. Hoppas att det har klingat av nu och att ni alla mår bra. Stor kram!

    SvaraRadera
  4. skönt att ni alla ä välbehållna <3 det är regelbundna uppdateringar om läget i japan på nyheterna här och varje gång tänker jag på dig, din familj och alla drabbade. ta hand om dig fina sue och hoppas att ni får en bra helg trots alla hemskheter. kramar

    SvaraRadera
  5. tänkte genast på dig även om jag inte känner dig men tankarna surrade, känner jag ngn i japan?
    skönt att du och din familj är samlade.
    kram beata

    SvaraRadera
  6. Hej hej!
    Skönt att ni har klarat er!

    Sänder ljus och kärlek*
    /V

    SvaraRadera
  7. Har tänkt massor på er och era gäster. Vad skönt att höra att ni alla är välbehållna. Hoppas kärnkraftsverket oxo håller sig lugn.

    Kram Gunda

    SvaraRadera
  8. Har funderat hur ni har det. Tur att ni inte var i det värsta området. Ni får verkligen en dramatisk avslutning på er Japanvistelse. Hoppas det ordnar upp sig därborta.

    SvaraRadera
  9. Jag väntar med spänning tills jag hör av er och att alla är välbehållna när ni landar i Finland. Kram till er alla.Lotte.

    SvaraRadera