måndag 30 augusti 2010

Inspirationshelg

Mångfaldiga måndag.

Denna helg känner jag stor tacksamhet till min väninna. Utan hennes hjälp som barnskötare hade jag inte kunnat delta i en yogahelg uppe i Kyotos kraftfulla berg.




Till min Älskling på andra sidan jordklotet: against all odds -jag gjorde det.





För några år sedan släpade jag omkring med berg på mina axlar.

Idag kan jag försätta berg ...















eller som min Älskades syster sade:

att åldras är som att bestiga ett berg,
man bli mera andfådd,
men får en bättre utsikt.


Kloka ord från en skärpt kvinna.













Yogaveckoslutet blev samtidigt en arkitektorisk inspirationsresa


















liksom japanska trädgården

















där småkryp inte är ett hinder

















Den väldoftande teodling kan vålla smärre odlingsproblem i kyliga norden... men det finns växthus

















Den japanska matkulturen är numera inrotad i oss stora som små finländare.

Itadakimasu!

4 kommentarer:

  1. Wow vilken plats! Och så yoga uppe på det hela. Låter som en dröm.

    SvaraRadera
  2. Vilka härliga bilder... Stor kram <3

    SvaraRadera
  3. Wow, ser underbart ut.

    SvaraRadera