fredag 10 december 2010

Blå-vit

Finland fredag.

I morse, på väg till min yogaundervisning, stod en gran och väntade vid tågstationen. En Finlandgran, vackert blå och vit. Även julstjärnorna under granen följde Finlands flaggas nyanser.












Mera Finland blev det på eftermiddagen. Jultomten anlände med sina renar till Osaka när Finnair strejkat. Att göra en extra sväng via Amsterdam innebar i säkerhetsväg att samtliga julklappar öppnades av tulltjänstemännen. De har tydligen förträngt att julgåvor får öppnas först på julafton.










Äntligen är familjen samlad för en gemensam helg. Första helgen sedan augusti som alla familjemedlemmars kalendrar gapar glatt t-o-m-t och vi passar på att boka in

FAMILJEMYS!

4 kommentarer:

  1. Ååååh, ha det bara supermysigt tillsammans nu. KRAM!

    SvaraRadera
  2. Ha en alldeles... alldeles... underbar helg :D
    Kram!

    SvaraRadera
  3. Låter underbart med en familjehelg fylld av mys! Kramisar <3

    SvaraRadera
  4. åh, vilka fina bilder. hoppas att du har haft en bra dag!? min dag har varit lugn, har läst en massa anatomi.

    sv: åh, vad kul att ni får vara i japan så länge :) det skulle jag också vilja, det verkar vara så underbart.

    tänkte på brödet jag bakade i morse. jag kan tänka mig att det kan bli gott med kikärtsmjöl, har ni det i japan? :)
    ta hand om dig! kram

    SvaraRadera